...Kategori-Kategori Pilihan...

Monday, October 31, 2011

Kenali Wanita Melalui Payudara

Payudara adalah salah satu harta terbesar yang dimiliki oleh seorang wanita kerana itu sedapat mungkin seorang wanita merawat dan melindunginya. Namun berdasarkan sebuah Survey, sifat, jenis dan keperibadian seorang wanita dapat dilihat berdasarkan bentuk Payudara yang dimilikinya. Ini bukan ramalan tetapi hanyalah sebuah Kajian kes mengikut bentuk payudara yang dimilikinya. Sekurang-kurangnya ada 10 Bentuk payudara yang mewakili sifat wanita pada umumnya. Ini 10 jenis wanita dilihat berdasarkan bentuk payudara-nya

1. PAYUDARA BESAR:
Wanita pemilik payudara besar adalah wanita yang tidak suka dikongkong kebebasannya, sehingga dia menyokong kebebasan dan kemandirian. mudah bagi wanita ini untuk memulakan hubungan dengan lelaki, kerana dia suka menyambut semua orang dengan hangat, ramah dan terbuka. Anda akan terlibat dalam perbualan akrab meski baru mengenalinya. Selain itu, dia juga punya pemikiran luas, rendah hati, dan baik hati, sedangkan falsafah hidupnya adalah kehidupan ini pendek. Tapi dia tak segan memaafkan orang lain yang pernah melakukan kesalahan padanya. Wanita ini bercita-cita berkahwin dengan lelaki yang menghormati kebebasan serta suka gaya hidup aktif. Lelaki idolanya adalah lelaki yang bertanggung jawab, dan bersedia berkongsi masalah bersama.

2. PAYUDARA MONTOK:
Wanita berpayudara montok tidak pernah tahan dengan ikatan serius. Kadang-kadang dia tidak peduli dengan perasaan orang lain, tapi sebaliknya, jika wanita ini sudah terikat dalam perkawinan, dia jadi suka merawat keluarganya termasuk memenuhi keperluan bahan keluarga dan jujur ​​pada suaminya. Dari luar wanita ini kelihatan seperti orang baik dan bertanggung jawab, namun di dalam hatinya emosinya meledak-ledak walau hanya menghadapi masalah kecil. Lelaki berbadan macho dan penurut adalah dambaan wanita berdada montok ini.

3. PAYUDARA DATAR:
Pemilik dada rata ini sangat menghargai kebebasan dan percaya pada teori individual. Wanita ini kerap mengalami pertentangan dengan diri sendiri atau orang namun wanita ini dengan mudah mampu mencari penyelesaian dari masalah yang dihadapinya. Wanita ini berbakat di bidang seni, seperti dekorasi interior, kerajinan tangan, masak, dan memelihara binatang. Lelaki yang berpadanan dengan wanita ini adalah lelaki yang sabar dan tidak banyak bicara. Sebab wanita ini lebih suka sedikit bicara dan banyak bekerja, meski keras kepala wanIta ini penuh kehangatan, cinta, dan boleh dipercayai.

4. PAYUDARA NAIK KEATAS:
Jenis wanita ini sangat mudah diatur, setia pada pasangannya, selalu waspada, dan mengasihi orang yang bicaranya to the point. Wanita ini cenderung memilih lelaki yang sesuai kriterianya. Kerana sekali dia jatuh cinta, maka dia akan setia pada pasangannya. bahkan dia tidak keberatan jika sang suami memintanya menjadi ibu rumah tangga dan merawat anak-anaknya di rumah. Lelaki ideal bagi wanita ini adalah lelaki yang punya rasa humor tinggi dan mempunyai keperibadian terbuka. Untuk memilih pasangan hidup, wanita ini tidak akan menilai dari harta, tapi latar belakang keluarga si lelaki.

5. PAYUDARA KERUCUT:
Kata gagal tidak pernah masuk kamus wanita berdada kon ini. Wanita ini hobi sukan, baca buku untuk literatur dan seni, sehingga dia sangat bernafsu untuk mengadakan pertualangan demi menambah pengalamannya. Wanita ini sesuai berkawan dengan orang yang boleh memahami dirinya, kerana dia memang mempunyai sifat semulajadi ego dan tidak melakukan apa saja.

6. PAYUDARA AEROLAE LEBAR:
Wanita yang mempunyai daerah aerolae lebar, cenderung bersifat maskulin alias tomboy. umumnya, sifat tomboy ini beransur menghilang ketika wanta ini menginjak usia paruhbaya, dan dia rela berdandan feminim. Tapi wanita ini tidak menyukai tekanan atau kekangan dari orang lain. Sangat sukar baginya untuk menjadi rendah hati di hadapan orang lain, kerana harga diri atau gengsinya yang tinggi. Dia suka membanding-bandingkan antara teman yang satu dengan yang lain. Lelaki yang sesuai buat wanita ini adalah yang boleh dipercayai dan selalu berada di sisinya ketika susah dan senang.

7. PAYUDARA MELEBAR:
Sifat wanita ini periang dan mandiri. Malangnya, wanita ini suka bercakap dan membesar-besarkan masalah. Lebih gilanya lagi, wanita ini mudah sekali marah, tidak suka dikongkong tapi cepat menolong orang lain yang memerlukan pertolongan. Bisa saja wanita ini jujur ​​dan berterusterang ketika mereka berurusan dengan hal yang menguras emosi. Meski wanita ini biasanya tidak hidup dalam kemewahan, tapi dia termasuk wanita yang hemat. Kerana dia merasa bosan jika perlu berada di samping pasangannya bila-bila masa, makanya dia suka menunjukkan kemandiriannya. Pada masa yang sama dia boleh bermuka dua. Lelaki yang menjadi anak pertama tidak berpadanan dengan wanita ini. Anak pertama mempunyai sifat suka mengatur. kerana perkahwinan baginya bukanlah hal yang menyenangkan. Anehnya, ketika dia terikat perkahwinan dia akan berubah.

8. PAYUDARA TURUN:
Pemilik payudara ini sangat sensitif. Dia akan merasa dikhianati jika kekasihnya tidak menjawab perhatian yang diberikannya melalui isyarat-isyarat tertentu. Selanjutnya dia akan menangis dan kehilangan kepercayaan pada hubungan cintanya. Pola pikir wanita ini sangat polos dan tidak berpengalaman, kerana itu kesedarannya akan seks muncul terlambat. Tapi jangan bimbang pengetahuan dan pengalaman seksnya akan mengalami kemajuan jika sudah berkahwin nanti. Dalam rumah tangga, wanita ini adalah menceriakan suasana kerana sifat alaminya yang baik hati, terutama dalam menyambut suaminya setelah bekerja. Lelaki yang menjadi pilihan wanita ini adalah lelaki yang berani dan teguh dalam pendirian.

9. PAYUDARA BENTUK BEL:
Wanita pemilik payudara yang bentuknya mirip loceng adalah orang yang suka berfikiran praktikal dan jujur. Kelemahannya adalah pelupa dan tidak rajin bekerja. Dia berusaha dengan keras berbicara dan bertempur dengan perasaan sendiri jika ada sesuatu yang membuat mereka marah. Ini yang membuat orang berfikiran kalau dia adalah orang yang suka histeria hanya kerana alasan remeh. Daya tariknya misteri, mampu menarik lelaki tapi mampu membahagiakan lelaki tersebut.

10. PAYUDARA KECIL:
Wanita ini tidak pernah boleh menolak permintaan orang lain. Sifatnya yang terbuka, mampu memahami orang lain, dan sabar, membuat wanita ini dikenali sebagai orang baik hati dan penolong. Mungkin kebaikan ini muncul kerana dia suka mencampuri urusan orang lain. Wanita ini bercita-cita menjadi ibu rumah tangga yang bijak bagi anak-anaknya. Pasangan yang sesuai untuk wanita ini adalah lelaki yang punya pekerjaan tetap. Kerana wanita ini tidak tahan menghadapi stress berpanjangan. Jika mengalami stress dia akan dengan mudah terkena penyakit.

2 kata-kata para sahabat......:

Mr.J said...

Thnk 4 sharing.. kalau payudara lelaki?


Salam kenal,
Mr J
http://wwww.pengeRindu.com

sesumpahmerah said...

kena perhati betul2 hhuhuhuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...cOpYrIgHt...

...cOpYrIgHt...
Sesumpah ingin mengucapkan terima kasih kepada kawan2 dan teman2 yg sudi datang menjengah ke blog sesumpahmerah.blogspot.com ini... Setiap entry dalam blog ini adalah untuk personal use dan sharing dgn semua rakan2 serta ada diantaranya adalah diambil dari third party... Apa2 pun terima kasih kerana sudi datang dan sudi lh follow blog ini serta jgn lupa untuk klik LIKE fan pages yg ada sebagai tanda sokongan untuk... sesumpahmerah.blogspot.com sesumpah sayang kamu semua.. LOVE U ALL