...Kategori-Kategori Pilihan...

Monday, October 24, 2011

Kamera Tembus Pandang - xray


Bagi anda yang punya hobi jahilin orang, ada berita baik buat anda kerana sebentar lagi beredar HP dengan di lengkapi kamera tembus pandang.

Suatu lembaga penyelidikan Korea Selatan tepatnya di bandar Yongin, propinsi Kyeonggi, mengadakan persembahan tentang kemampuan MIRAE, Milimeter- wave Imaging Radiometer Equipment, atau sejenis kamera yang mampu mengesan gelombang milimeter sehingga tembus pandang. Dalam persembahan itu, MIRAE berjaya menangkap secara tepat kedudukan dan garis bentuk sebuah kereta yang berada di belakang skrin tebal. Sementara itu, kamera biasa dan kamera sinar infra merah gagal menangkap posisi dan garis bentuk kereta itu. Disamping itu, kamera tembus pandang itu mampu mengambil imaji nyata objek yang berada di dalam jilatan api dan asap kebakaran serta berjaya mengesan sebuah pistol yang disembunyikan di dalam baju. Menurut lembaga tersebut, mereka berjaya mengembangkan kamera tembus pandang itu setelah mencurahkan usahanya selama 3 tahun terkini. Hal ini merupakan kejayaan kedua di dunia. Dan khabar bagusnya lagi kamera ini akan di kemas dalam bentuk hp. weleh .. weleh .. boleh bahaya nih kalo sampe masuk sini .. Ini ini foto artis yang jadi bugil selepas di foto pake kamera tembus pandang. Bener2 mengerikan yah .. kerana boleh jadi bencana bagi kaum perempuan.

0 kata-kata para sahabat......:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...cOpYrIgHt...

...cOpYrIgHt...
Sesumpah ingin mengucapkan terima kasih kepada kawan2 dan teman2 yg sudi datang menjengah ke blog sesumpahmerah.blogspot.com ini... Setiap entry dalam blog ini adalah untuk personal use dan sharing dgn semua rakan2 serta ada diantaranya adalah diambil dari third party... Apa2 pun terima kasih kerana sudi datang dan sudi lh follow blog ini serta jgn lupa untuk klik LIKE fan pages yg ada sebagai tanda sokongan untuk... sesumpahmerah.blogspot.com sesumpah sayang kamu semua.. LOVE U ALL