...Kategori-Kategori Pilihan...

Monday, October 31, 2011

Tips Blog Disukai Pengunjung


1. Buat kandungan yang berkualiti Apa yang membuat tetamu mampir ke blog anda? tentunya kandungan yang berkualiti, jadi buat kandungan yang benar-benar berkualiti tanpa copy-paste postingan orang lain. saran sedikit, jangan buat kandungan yang terlalu panjang atau terlalu pendek kerana akan membuat tetamu kebingungan untuk membacanya,
2. Loading blog yang cepat Untuk loading blog usahakan buat sesempurna mungkin tidak kurang daripada 15 saat, kerana kebanyakan tetamu akan menutup laman web yang tidak terbuka sempurna selama 15 saat, ada banyak hal yang membuat blog anda menjadi berat, ini mungkin kerana blog anda mempunyai banyak widget atau imej yang terlalu banyak.

3. Selalu berinteraksi dengan tetamu Bagaimana caranya? Salah satunya adalah selalu membalas komen dari tetamu dengan sopan, jika mereka memasukkan link atau web dikomentarnya, datangi blog tersebut dan jangan lupa memberikan komentar balik.

4. Gunakan template yang sederhana Gunakan template yang sesederhana mungkin, jangan gunakan template yang rumit kerana tetamu akan jengkel dan akan mencari blog lain yang mempunyai topik yang sama dan menggunakan template yang sederhana.

0 kata-kata para sahabat......:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...cOpYrIgHt...

...cOpYrIgHt...
Sesumpah ingin mengucapkan terima kasih kepada kawan2 dan teman2 yg sudi datang menjengah ke blog sesumpahmerah.blogspot.com ini... Setiap entry dalam blog ini adalah untuk personal use dan sharing dgn semua rakan2 serta ada diantaranya adalah diambil dari third party... Apa2 pun terima kasih kerana sudi datang dan sudi lh follow blog ini serta jgn lupa untuk klik LIKE fan pages yg ada sebagai tanda sokongan untuk... sesumpahmerah.blogspot.com sesumpah sayang kamu semua.. LOVE U ALL