...Kategori-Kategori Pilihan...

Monday, October 31, 2011

Apa Yang Diinginkan Suami Dari Seorang Isteri


KOMPAS.com - Pernahkah anda memikirkan tentang apa yang diinginkan lelaki dari isterinya? Cantik? Cerdas? Jago masak? Atau luwes di atas katil? Kadang-kadang pelbagai soalan ini sering mengusik anda, dan membuat anda terus berfikir sama ada anda sudah memenuhi pelbagai kriteria isteri yang diidamkan kaum lelaki tersebut. Namun, apa sebenarnya yang diingini lelaki dari seorang isteri? Menurut satu kajian, hasilnya tidaklah semenakutkan fikiran anda. ElenasModels.com, sebuah laman web yang mengendalikan perjodohan di Rusia, mengadakan pungutan pendapat mengenai tiga kriteria yang diingini lelaki dari isterinya. Jawapannya adalah, kira-kira 25 peratus lelaki memilih isteri yang setia. Sebanyak 15 peratus lelaki memilih isteri yang sungguh-sungguh mencintai mereka, dan 10 peratus lelaki mendambakan isteri yang jujur.


Fizikal yang cantik, otak yang cerdas, sampai hubungan seks yang memuaskan, ternyata bukan menjadi keutamaan lelaki yang ingin menjalani hubungan yang serius. "Yang diingini lebih kepada sifat, hati, dan integriti dari hubungan tersebut," ungkap Elena Petrova, CEO ElenasModels.com.

Kajian itu juga menjangkau para perempuan untuk mengadar tiga high lelaki yang mereka inginkan sebagai suami. Hasilnya pun tak terlalu mengejutkan, kerana hampir sama dengan hasil yang dilakukan terhadap para lelaki. "Kajian itu menegaskan sekali lagi bahawa kesetiaan, cinta, dan kejujuran, merupakan keutamaan utama untuk membuat suatu hubungan berjaya," tambah Petrova. Bagi lelaki, sifat dan hati seorang perempuan lebih berharga berbanding fizikal semata-mata. Sehingga tak akan berguna jika anda terus menonjolkan kecantikan fizikal tanpa dibarengi kecantikan sifat dan hati. Namun, tak salah juga jika anda melengkapi kecantikan hati dengan kecantikan fizikal untuk menyenangkan suami.

0 kata-kata para sahabat......:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...cOpYrIgHt...

...cOpYrIgHt...
Sesumpah ingin mengucapkan terima kasih kepada kawan2 dan teman2 yg sudi datang menjengah ke blog sesumpahmerah.blogspot.com ini... Setiap entry dalam blog ini adalah untuk personal use dan sharing dgn semua rakan2 serta ada diantaranya adalah diambil dari third party... Apa2 pun terima kasih kerana sudi datang dan sudi lh follow blog ini serta jgn lupa untuk klik LIKE fan pages yg ada sebagai tanda sokongan untuk... sesumpahmerah.blogspot.com sesumpah sayang kamu semua.. LOVE U ALL