...Kategori-Kategori Pilihan...

Monday, October 31, 2011

Penyebab Blog Kurang Pengunjung

1. Kurang nya promosi
Sudah jelas blog yang kurang promosi pasti akan sepi pengunjung atau bahkan lebih parah lagi tidak akan yang mahu melawat blog itu. jangan terlalu cepat berhenti mempromosikan blog anda jika blog anda sudah popular.

2. Loading Blog Yang Lama
Tak dapat dinafikan lagi bahawa blog yang loadingnya lama pasti akan sepi tetamu, selain itu google tidak suka dengan blog yang loadingnya lama. ingat tetamu hanya punya masa 15 saat untuk membuka blog anda sesempurna mungkin.

3. Jarang Mengupdate Postingan
Inilah penyakit utama para blogger, males update postingan. padahalkan hal pertama yang anda cari tetamu adalah postingan. usahakan menulis postingan itu secara rutin, mau itu 1 hari sekali, 2 hari sekali, 3 hari sekali atau juga 5 hari sekali

4. Memilih niche blog yang kurang diminati
Niche blog atau niche blogging secara sederhana boleh difahami sebagai aktiviti blogging yang secara khusus dilakukan dengan cara membuat blog tertentu dengan tunas khususdan ditunjukkan kepada pembaca yang tunas khusus pula. jadi pilihlah niche yang banyak diminati oleh para tetamu seperti download software, pelajaran, tutorial blog, dan lain-lain.

5. Template Secara Rawak-acakan
Template anda dipenuhi dengan butang sosial media, terlalu banyak iklan, terlalu banyak widget, reka bentuk template yang buruk. hal itu dapat membuat blog anda menjadi sepi tetamu.

1 kata-kata para sahabat......:

Sutera said...

Hah... tip yg bagus. boleh ikut nanti, thanks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...cOpYrIgHt...

...cOpYrIgHt...
Sesumpah ingin mengucapkan terima kasih kepada kawan2 dan teman2 yg sudi datang menjengah ke blog sesumpahmerah.blogspot.com ini... Setiap entry dalam blog ini adalah untuk personal use dan sharing dgn semua rakan2 serta ada diantaranya adalah diambil dari third party... Apa2 pun terima kasih kerana sudi datang dan sudi lh follow blog ini serta jgn lupa untuk klik LIKE fan pages yg ada sebagai tanda sokongan untuk... sesumpahmerah.blogspot.com sesumpah sayang kamu semua.. LOVE U ALL