...Kategori-Kategori Pilihan...

Wednesday, October 26, 2011

PENUMPANG MELOMPAT KELUAR DARI KAPAL TERBANG DI INDIA SELEPAS MENDARAT BURUK

Ketakutan penumpang yang melompat keluar dari kapal terbang Udara Teluk di India selepas mendarat buruk
Thiruvananthapuram, India (AFP) - (AFP) - penumpang yang ketakutan melompat keluar dari kapal terbang di India pada hari Isnin selepas ia terbabas untuk menghentikan pendaratan, cuba untuk melarikan diri di hadapan tangga kecemasan telah dimasukkan ke dalam tempat, kata pegawai.

Tujuh penumpang cedera dalam insiden pra-subuh apabila penerbangan Air Teluk dari Bahrain ke Kochi di negeri selatan India Kerala mendarat teruk dalam keadaan cuaca basah dan menyimpang ke berlumpur padang rumput.

"Bahrain Kochi Airbus 320 menembak 10 meter (30 kaki) di luar landasan. Sesetengah penumpang dalam keadaan panik melompat keluar dari pintu kecemasan sebelum dibawa tangga," ACK Nair, Kochi Airport pengarah, kepada AFP.

"Oleh kerana hidung kapal terbang rosak tangga kecemasan (kembung) tidak bekerja, jadi pasukan penyelamat mula membawa tangga ke tapak. Tetapi sebelum mereka tiba, manusia mula melompat."

"Kesemua mereka yang cedera cedera kerana mereka melompat keluar terlalu awal."

Seorang penumpang kekal di hospital dan landasan itu ditutup untuk beberapa jam, Nair berkata.

"Siasatan awal menunjukkan cuaca buruk dan jarak penglihatan miskin menyebabkan kemalangan," rasmi lapangan terbang lain yang enggan memberikan namanya kepada AFP.

Nair berkata, 137 penumpang berada di atas kapal terbang.

Pada bulan Mei 2010, overshot penumpang jet landasan di bandar selatan India Mangalore, membunuh 158 orang dalam bencana penerbangan negara yang paling buruk sejak tahun 1996.

2 kata-kata para sahabat......:

ruby sarip said...

dasyatnyer.....
seram juga naik kapal terbang time hujan..

sesumpahmerah said...

kes terpencil jer ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...cOpYrIgHt...

...cOpYrIgHt...
Sesumpah ingin mengucapkan terima kasih kepada kawan2 dan teman2 yg sudi datang menjengah ke blog sesumpahmerah.blogspot.com ini... Setiap entry dalam blog ini adalah untuk personal use dan sharing dgn semua rakan2 serta ada diantaranya adalah diambil dari third party... Apa2 pun terima kasih kerana sudi datang dan sudi lh follow blog ini serta jgn lupa untuk klik LIKE fan pages yg ada sebagai tanda sokongan untuk... sesumpahmerah.blogspot.com sesumpah sayang kamu semua.. LOVE U ALL