...Kategori-Kategori Pilihan...

Monday, October 31, 2011

Buat Pembedahan Plastik Nak Jd Superman

Demi Superman, Warga Filipina Permak Seluruh Wajah
Sejak kemunculannya sebagai komik bersambung pada 1932, Superman-tokoh pahlawan super berseluar dalam merah dengan jubah terbangnya-hingga kini menjadi idola banyak orang.

Para penggila komik dan filemnya tidak sekadar mengumpul filem hingga pernak-perniknya, tapi juga segala hal yang berbau Clark Kent saat mengenakan kostum ketatnya.

Tapi nampaknya tidak ada yang begitu mencintai Superman seperti warga Filipina satu ini, yang rela menukar wajahnya seperti Supermen.

Bukan sekadar memirip-miripkan, Herbert Chavez rela melakukan pembedahan plastik total pada wajahnya untuk mendapatkan paras segagah Superman. Hasilnya, dari seorang lelaki berwajah 'normal', Chavez menjelma dengan wajah barunya yang putih, hidung mancung, tulang pipi tinggi, dan dagu berbelah.

Lelaki yang bekerja sebagai pereka fesyen ini menyempurnakan paparan barunya dengan rambut hitam klimis dengan jambul di bahagian depan berbentuk S . "Superman idola saya, jadi saya ingin kelihatan seperti dia. Itulah sebabnya saya meniru bentuk hidung dan perkadaran wajah ala Superman," kata Chavez.

Selama lebih dari satu dekad, Chavez yang kini berusia 35 tahun menjalani siri pembedahan plastik, termasuk mendapatkan banyak suntikan vitamin C untuk mendapatkan kulit wajah yang putih. Dari sosok yang berwajah khas Filipina, kini dia menjelma tab Clark Kent yang ada di layar kaca.

Chavez juga meniru watak Superman lebih jauh seperti memakai kaca mata hitam yang digunakan Clark Kent saat menjadi sosok reporter akhbar harian, bersikap santun, ringan tangan dan rajin berolah raga untuk mendapatkan tubuh ideal.

Seterusnya, Chavez akan menjalani pembedahan yang akan membuat perutnya lebih berotot. Dan di Jepun, lelaki ini akan melakukan operasi khas untuk memasukkan logam khusus ke kedua kaki kakinya, yang akan membuatnya menjadi lebih tinggi. Chavez pun telah merancang kostum Superman yang tak kalah keren dengan rancangan Hollywood.

Kekaguman Chavez pada Superma bermula saat ia menonton aksi Manusia Baja yang mampu mengangkat tumpukan kereta di layar lebar. Sejak itu, dia mula mengumpul memorabilia Superman. Dan kini, koleksi pernak-pernik Superman-nya kian bertambah banyak. Rumah Chavez telah dipenuhi oleh cawan Superman, cadar katil, action figure dan patung Superman bersaiz manusia.

Layaknya Superman yang juga menyamar sebagai Clark Kent, Chavez pun ternyata mempunyai dua watak. Perancang busana di siang hari, dan pelatih pertandingan kecantikan di malam hari. Chavez akan menjelma sebagai pahlawan super berkostum ketat setelah menyelesaikan pekerjaannya.

Para jiran dan warga kotanya di Calamba, selatan Manila, menyebutnya sebagai 'pahlawan super dari desa'. Setiap kali muncul dengan kostum Superman di luar rumah, Chavez selalu menarik perhatian dan diajak anak-anak bermain.

"Kalau dilihat memang konyol, tetapi dia menjadi sumber kesenangan bagi kanak-kanak, membuat mereka melupakan kesusahan yang dialami," kata salah satu jirannya, filipe Rabanan.

Tetangga yang lain melihat Chavez juga mengajarkan nilai-nilai kebaikan selain menghibur anak-anaknya. "Jika anak-anak senang, aku juga senang. Biarkan anak-anak menikmatinya," kata Boyet Mamino.

Kepada anak-anak Chavez mengatakan bahawa perilaku baiklah yang membuat seseorang menjadi pahlawan. "Kita harus menunjukkan kepada anak-anak, bahawa sekalipun anda hanya seorang ayah atau ibu biasa, siapa pun boleh menjadi pahlawan super," katanya.

1 kata-kata para sahabat......:

Mr.J said...

macam2 dunia sekarang. pelik2.. apsal tak der nak tiru jadi Doremon?

Salam kenal,
Mr J
http://wwww.pengeRindu.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...cOpYrIgHt...

...cOpYrIgHt...
Sesumpah ingin mengucapkan terima kasih kepada kawan2 dan teman2 yg sudi datang menjengah ke blog sesumpahmerah.blogspot.com ini... Setiap entry dalam blog ini adalah untuk personal use dan sharing dgn semua rakan2 serta ada diantaranya adalah diambil dari third party... Apa2 pun terima kasih kerana sudi datang dan sudi lh follow blog ini serta jgn lupa untuk klik LIKE fan pages yg ada sebagai tanda sokongan untuk... sesumpahmerah.blogspot.com sesumpah sayang kamu semua.. LOVE U ALL