...Kategori-Kategori Pilihan...

Tuesday, April 10, 2012

Tanda-Tanda Anda Mengandung Bayi Lelaki

Salam buat semua...
Kehadiran anak dalam rumah tangga akan menyerikan lg kehidupan rumah tangga anda...
Kat sini aku ingin berkongsi tanda-tanda bayi yg dikandung itu adalah lelaki...
tp ini hanya lh 1 perkongsian tetapi kita kena terima walau bayi lelaki atau perempuan kerana itu adalah rezeki yg sangat bernilai dalam hidup kita.
Antara tanda-tandanya adalah....


1-Mual dan morning sickness

Banyak orang kata jika anda sedang mengandung bayi perempuan, maka rasa mual jarang dirasakan. Namun, jika anda sedang mengandung bayi laki-laki, maka anda boleh muntah hingga penuh baldi. Morning sickness lebih sering dirasakan pada trimester pertama dan kebanyakan ibu hamil lebih tidak kisah pada penampilan mereka.

2-Bentuk perut condong ke arah bawah

Tonjolan bayi anda sudah mulai terlihat apabila anda hamil bayi laki-laki. Bentuk perut ini kelihatan berbeza pada wanita yang mengandung bayi perempuan, iaitu perut membulat. Beberapa orang juga mengatakan bahawa wanita yang hamil bayi laki-laki, jika dilihat dari belakang malah kelihatan seperti tidak sedang hamil.

3-Berat badan tidak naik

Kenaikan berat badan merupakan perkara biasa ketika hamil. Apabila anda mengandung janin bayi laki-laki, maka berat badan anda tidak akan mengalami kenaikan terlalu banyak. Proporsi kenaikan ini berasal dari janin.

4-muka sayu

Walaupun anda merasa dengan mudah dapat membentuk kembali bentuk tubuh setelah persalinan, namun selama masa kehamilan anda tidak akan berpenampilan 'wah'. Hal itu berbeza dengan penampilan ibu hamil bayi perempuan yang selalu terlihat tampil cantik dan cerah, ibu hamil bayi laki-laki lebih cenderung tampil pucat dan selalu berpenampilan serba serabai serta malas dandan.

5-Ngidam Asam

Menginginkan makanan sesuatu merupakan perkara biasa selama masa kehamilan. Hal ini menjadi cara alami bagi tubuh untuk 'menagih' asupan nutrisi tertentu yang dirasa tubuh memerlukan pengambilan tersebut. Janin bayi laki-laki lebih memerlukan nutrisi dari makanan yang masam-masam.

p/s: walau lelaki atau wanita bayi yg dikandung kita perlu bersyukur dengan rezeki daripadanya...ada ramai pasangan yg bertahun-tahun kahwin tp belum lg mendapat zuriat..semuanya datang dariNya...Ia sudah tentukan yg mana baik dan sesuai untuk kita..

0 kata-kata para sahabat......:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...cOpYrIgHt...

...cOpYrIgHt...
Sesumpah ingin mengucapkan terima kasih kepada kawan2 dan teman2 yg sudi datang menjengah ke blog sesumpahmerah.blogspot.com ini... Setiap entry dalam blog ini adalah untuk personal use dan sharing dgn semua rakan2 serta ada diantaranya adalah diambil dari third party... Apa2 pun terima kasih kerana sudi datang dan sudi lh follow blog ini serta jgn lupa untuk klik LIKE fan pages yg ada sebagai tanda sokongan untuk... sesumpahmerah.blogspot.com sesumpah sayang kamu semua.. LOVE U ALL