...Kategori-Kategori Pilihan...

Wednesday, June 8, 2011

Lebih ramai wanita ganas? - apa kata wanita malaysia

Lebih ramai wanita ganas?

LONDON - Jumlah wanita disabit bersalah atas dakwaan keganasan rumah tangga meningkat lebih dua kali ganda di Britain sepanjang lima tahun lalu.

Menurut pejabat pendakwa raya, hampir 4,000 wanita berjaya disabitkan bersalah atas kesalahan itu berbanding kurang 1,500 orang pada 2005.

Pengerusi badan kebajikan lelaki ManKind, Mark Brooks berkata, peningkatan jumlah pesalah wanita itu adalah kerana lebih ramai lelaki memilih untuk melaporkan keganasan yang dihadapi mereka.

“Selain itu, polis juga dilihat mengambil pendekatan lebih seimbang dalam laporan berkaitan kes penderaan lelaki” katanya.

Data yang diperoleh turut menunjukkan jumlah lelaki disabitkan atas kesalahan keganasan rumah tangga juga meningkat dalam tempoh sama, iaitu seramai 55,000 orang berbanding 28,700.

sumber: sinarharian

...kajian ni kat london mungkin sb lelaki london dah xtahan kena dera kat wanita london...
kat malaysia ni maybe x ada lg kot lelaki yg report pasal keganasan dari kalangan golongan wanita ni...mungkin sb wanita lebih ramai terjadi kes macam ni...
...APA KOMEN WANITA MALAYSIA...

1 kata-kata para sahabat......:

keet said...

jenjalan sini :)
bab wanita ganas 2,mybe yg ganas2 2 ada bad xperience on something kot 2 sbb la bole jd ganas...xpon psikopat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...cOpYrIgHt...

...cOpYrIgHt...
Sesumpah ingin mengucapkan terima kasih kepada kawan2 dan teman2 yg sudi datang menjengah ke blog sesumpahmerah.blogspot.com ini... Setiap entry dalam blog ini adalah untuk personal use dan sharing dgn semua rakan2 serta ada diantaranya adalah diambil dari third party... Apa2 pun terima kasih kerana sudi datang dan sudi lh follow blog ini serta jgn lupa untuk klik LIKE fan pages yg ada sebagai tanda sokongan untuk... sesumpahmerah.blogspot.com sesumpah sayang kamu semua.. LOVE U ALL